مدارس کانادا
نوشته شده توسط : aplo

کانادا به دلیل کیفیت فوق العاده آموزش، از مدرسه ابتدایی تا تحصیلات متوسطه، در سراسر جهان شناخته شده است. بزرگترین نقاط قوت در مدارس کانادا ارائه برنامه های یادگیری عالی در مقاطع ابتدایی و متوسطه در خواندن ، ریاضیات و علوم است.

دانش آموزان ابتدایی در کانادا به واسطه معلمان با سواد و با کیفیت، موفقیت بالایی دارند. معلمان کانادایی علاقه زیادی به کار خود دارند. آنها محیط یادگیری تعاملی و حمایتی را برای کودکان ایجاد می کنند و روش ها و فن آوری های ابتکاری یادگیری را برای تقویت یادگیری دانش آموزان ادغام می کنند. 

معلمان کانادایی قبل از ورود به این حرفه دارای مدرک کارشناسی و آموزش عملی معلم هستند. بسیاری از آن ها برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد و افزایش کیفیت کار خود، دانشگاه را ادامه می دهند. همه معلمان موظف هستند که مهارت های خود را در طی زمان کار ارتقا دهند.

کیفیت آموزش در مدارس کانادایی در بالاترین استانداردهای جهانی است. این کشور یکی از تحصیل کرده ترین کشورهای جهان است و سالانه 6 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می کند.

مدارس در کانادا:

کشور کانادا سیستم آموزشِ قوی و مجهزی دارد که عمدتاً به شکل استانی مدیریت می‌شوند. قانون اساسی کانادا صلاحیت آموزش و پرورش را به استان ها می دهد، برخی جنبه‌های سیستم آموزشی کانادا بین استان‌های مختلف متفاوت باشد اما سیستم آموزشی تحت نظارت دولت فدرال قرار دارد.

مدارس کانادا شامل پایه های پیش دبستانی، ابتدائی، راهنمایی و دبیرستان است. مدارس کانادایی آموزش به محصلان 5 تا 18 سال را پوشش می دهد.

پایه های تحصیلی در سیستم آموزشی کانادا:

2 تا 5 سالگی در پیش دبستانی یا مهدکودک،

6 تا 11 سالگی در پایه تحصیلی اول تا ششم،

12 تا 14 سالگی در پایه تحصیلی هفتم تا نهم،

15 تا 18 سالگی در پایه تحصیلی دهم تا دوازدهم.

حداقل 10 سال تحصیل در تمام استانهای کانادا اجباری است. تحصیلات اجباری از در سن 5 یا 6 سالگی آغاز می شود. در بیشتر استانها دانش آموزان باید تا سن 16 سالگی در مدرسه تحصیل کنند. در انتاریو، مانیتوبا و نیوبرانزویک دانش آموزان باید تا سن 18 سالگی یا تا زمان اخذ دیپلم دبیرستان به مدرسه بروند.

سال تحصیلی در کانادا:

سال تحصیلی در کانادا معمولا از هفته اول سپتامبر آغاز و تا پایان ماه ژوئن (ده ماه) ادامه دارد. البته مدارسی نیز وجود دارند که در کل سال باز هستند.

مدارس از روز دوشنبه تا جمعه باز می باشند و روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل محسوب می شود. ساعت مدرسه به طور کلی از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 3 بعدازظهر یا 9 صبح تا 4 بعدازظهر ادامه دارد.

انواع مدرسه:

از انواع مدرسه در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       مدارس دولتی: مدارس دولتی کشور کانادا برای افراد شهروند کانادا و دارندگان کارت اقامت دائم کاملا رایگان هستند و برای دانش‌آموزان خارجی دارای شهریه بالا (14 هزار دلار در سال) است.  ترکیب دانش آموزان کانادایی و دانش آموزان بین‌المللی در تمام مدارس کانادا دیده می‌شود و این مدارس جزو با کیفیت ترین سیستم های آموزشی هستند.
  •       مدارس خصوصی: این مدارس از کیفیت بسیار بسیار بالایی برخوردار هستند و اغلب دانش آموزانی که در این مدارس ثبت نام می‌کنند، از ابتدا به دنبال تخصص در رشته خاصی هستند. این مدارس مدارس پولی هستند و در همه استان های کانادا وجود دارند.
  •      مدارس مذهبی: این مدارس به منظور جلوگیری از ترویج مذهب خاص در کانادا، تماما خصوصی هستند. البته مدارس کاتولیک در استان آلبرتا، ساسکاچوان و انتاریو توسط بودجه دولت اداره می شوند.
  •       مدارس شبانه روزی: این مدارس به نحوی هستند که دانش آموز می تواند علاوه بر تحصیل در آنجا، اقامت نیز داشته باشد. شهریه این مدارس بین ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار در هر سال است.

تقریبا تمامی مدارس به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تقسیم تدریس می کنند. البته الویت با مدارس انگلیسی زبان است و مدارس استان کبک به زبان فرانسه تدریس می کنند. 





:: برچسب‌ها: کانادا , تحصیل , مدرسه , ویزا , مهاجرت , اقامت , دانش آموز ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: